۹ دی ۱۳۹۰، ۲۱:۴۳
کد خبر: 30740796
T T
۰ نفر

تبريز- جانشين رييس ستاد انتخابات استان آذربايجان شرقي گفت: پرونده داوطلبان نمايندگي مجلس نهم از اين استان در پايان مهلت مقرر با ثبت نام 286 بسته شد.

'حسن روستایی' جمعه شب درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 16 نفر داوطلب زن و 270 نفر داوطلب مرد بوده اند.

وی گفت: بیشترین داوطلبان ثبت نامی در این استان مربوط به حوزه انتخابیه تبریز، اسكو و آذرشهر با 119 نفر می باشد كه در بین آنها 12 نفر داوطلب زن نیز دیده می شود.

روستایی افزود: بعد ازحوزه انتخابیه تبریز، حوزه های انتخابیه 'اهر و هریس' با 19 نفر و ' مرند و جلفا ' با 18 نفر داوطلب در رده های بعدی هستند.

وی گفت: كمترین ثبت نام كنندگان در سطح آذربایجان شرقی نیز در حوزه انتخابیه ' ورزقان ' با 10 نفر داوطلب بوده است.

جانشین رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی در خصوص میزان سواد داوطلبان اظهاركرد: از داوطلبان ثبت نامی 54 نفر مدرك دكتری، 187 نفر كارشناسی ارشد، 39 نفر معادل كارشناسی و 6 نفر مدرك حوزه دارند.

روستایی گفت: تعداد افراد ثبت نام كننده در این دوره از انتخابات در مقایسه با دوره هشتم شش نفر كاهش نشان می دهد كه ناشی از افزایش سطح مدرك داوطلبان از كارشناسی به كارشناسی ارشد می باشد.

استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت و 20 شهرستان و 13 حوزه انتخابیه دارای 19 كرسی نمایندگی درمجلس شورای اسلامی است.

نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوازدهم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

7236/587
۰ نفر